Nea

Alla inlägg under augusti 2010

Av Linnéa - 11 augusti 2010 17:14

De pratar om politik på radion nästan hela tiden. Det är jobbigt. För det spelar ingen roll vilket parti som vinner, så finns det alltid någon som kommer att bli besviken. Jag bryr mig inte, vill inte rösta, nog för att jag inte kan men ändå. Jag kommer aldrig någonsin rösta, hoppas jag.

 

Hörde att ett parti tyckte att "föräldrar som har stökiga barn ska vara med i klassrummet" Men hallå där. Finns faktiskt personer som har jobb i dagens samhälle, roligt för de personerna om de måste åka till skolan bara för att ungen är stökig. Vissa barn kommer väl bara helt enkelt vara stökiga, så för att "hindra det" stoppar de in föräldern i ett klassrum. Antingen är barnet precis som vanligt, eller så sköter det sig, bara för att. Det låter inte logiskt. Fast ja, det låter väl inte logiskt som vi har det nu heller.

 

Politik = Tråkigt.

 

 

Förresten finns en ny sak, som heter Frågeruta. Jag tror att ni kan hitta den till höger här i bloggen. Skriv gärna en fråga eller flera.

 

Ha det bra!

/Nea.

Av Linnéa - 10 augusti 2010 19:58

Min andra stortå har nu blivit anfallen av nageltrån. Stackars tå. Jag klarar mej, jag kan knarka Ibumetin, det fick jag göra längen innan det blev en operation  Roligt. Hm. Nej :) Roligt är det sista nageltrång kan bli. Tyvärr finns det ju folk som tror att man kan springa runt som en vilsen höna trots det. Men det är verkligen inte skönt att ha en nagel som växer in i tån. Blir det en operation till ska jag ha läkaren som opererade mej senast. Annars blir det ingenting. Haha, hårda krav, men efter 5 operationer och ett flertal lokalbedövningar, då endast den senaste operationen fungerade.. Då väljer man ju såklart det senaste läkaren!

 

Sen börjar ju skolan snart med, en vecka imorgon. Jag ser fram emot att komma till min lägenhet, jag trivs verkligen i den! Fast jag saknar balkong, och hade inte gjort någonting om den varit liite större (A) .

Jag ser fram emot ett nytt år, om några månader kommer jag bara vela ha sommarlov igen. Haha. Eller jullov. Jag vill bara ta studenten!! Ska bli skönt, bara det här året, sen ett endaste litet år till, sen slipper jag gå i skolan nå mer om det är det jag önskar. Efter skolan vill jag börja jobba. Jag orkar inte med fler skolår. Jag är less på skolan nu.

 

Och idag fyller min bror 22 år! Yay! Grattz!

Av Linnéa - 3 augusti 2010 18:40

Fick lite insperation för en gångs skull.

Antingen gillar du det eller inte, jag bryr mig inte.

Endast glad över att jag fick insperation, yay!

 

Var inte rädd för att kommentera för sjutton gubbar, tycker bara det är roligt :)

   


Jag saknar tiden
Som aldrig kommer tillbaka.

 

Jag försöker glömma alla minnen
Men vad händer om det inte går?

 

Jag har försökt att förstöra alla minnen av dig
Det går sakta men säkert framåt och jag lever
för en framtid utan dig.

 

För jag har förstått,
Att det är nu jag ska gå vidare och glömma allting.

 

Jag har memorerat in så många saker,
Trots att jag inte längre vill veta av dig,

för du betyder absolut ingenting för mig längre.

 

För jag har förstått att jag ska gå vidare nu.

Vad händer om jag inte kan?

Ovido - Quiz & Flashcards