Nea

Alla inlägg under maj 2011

Av Linnéa - 31 maj 2011 09:20

Igår gjorde jag inte så mycket, förutom att jag somnade när jag kom hem och sov från kl 3 till kl 6, så strax efter elva kunde jag somna :p


Idag ska jag handla, ska köpa lite till käk ikväll, sen ska jag köpa frys mat till nästa vecka och lite juice och sånt :) Blir inte så mycket att handla, eftersom jag kommer gå sista veckan nästa vecka, sen börjar jag jobba på måndag, så det blir liksom stor omväxling :p


Har knäppt bilder till en uppgift på skolan i helgen, ordspråk. Så det är på G, men ska ta mer när jag är i stugan :) Låter på vädergubbarna som om det blir finväder i helgen! Förutom Fredagen verkade det som, men det gör inte nå! :D Hoppas bara grannarna är där med deras hund, knäppte bilder på henne som jag tänkte dom skulle få :)


Har inte så mycket skriva om mitt händelselösa liv haha :p Tråkigt värre.

Nä, det får ni fan ta :) Huj!

Av Linnéa - 30 maj 2011 13:23

Sitter och skriver ut filmaffisch, får se om det blir dugligt. Jag har haft svårt när det gäller val av bild.


Vi har haft prov på ljudlektionen, sen pratade vi om genrer, så nu ska jag hem och hitta på någonting. Kanske blir en promenad senare, får se vad jag hittar på. Kanske bara stannar hemma med.


Jag har ingen dator med mig, för att jag ville inte släpa på den ända från Edsbyn, när jag ändå bara ska vara här i tre dagar, det är bara onödigt som sagt.. Sen ska vi åka till stugan också, fast det är inte så bra täckning där så får nog se hur det blir med den saken, om jag överhuvudtaget kommer ha tid att sitta vid datan. Möjligtvis spela spel. Eftersom det ser ut o bli bra väder!! :)


Jaha, vad ska jag skriva mer då? :p Har ingenting att skriva :) Slapp vecka kanske man kan påstå? Foto lektion imorrn :) Har dock inte hunnit tagit mina studio bilder än :( Men det ska ske när vi ska filma till våran musikvideo, lika bra det så man kan ta två flugor i en smäll :) Om det finns tid.


Lägger in lite bilder på Viggo, han var min modell till ordspråket "Den som spar han har", jag fick muta honom med godis o när vi var klar med alla bilder slickade han på kameran haha, knas hund :p


  Min lilla söt hund det där :D <3

Av Linnéa - 26 maj 2011 11:46

Blir ett snabbt inlägg idag, har lektion som börjar tolv eller 10 över tolv, skitsamma.


Igår åkte jag hem, eftersom vi inte hade någon mer lektion och vi hade ingen lektion idag på morgonen. Såå jag fick skjuts av mamma och M som precis då skulle åka hem ändå från Flygstaden, så då passade jag på. Slängde i mig tre baguetter innan jag kutade ner, och det och en mjukglass var det enda jag fick i mig på den dagen, förutom mat sen när jag kom hem runt 10 :p


Men när jag väl kom fram o skulle börja fota, märkte jag att jag glömde minneskortet bland mina nycklar hemma på Bro. Men det gör egentligen inte så mycket heller, eftersom jag inte är sådär jätte intresserad utav att fota nu förtiden. Jag tycker bilderna ser konstiga ut, färger stämmer inte överrens och jag längtar som en tok tills jag får börjar sommarjobba så jag får köpa mig en ny kamera :p Jag har haft min i några år nu, det är dags för en uppdatering.


Men annars var det väldigt roligt att kolla, dessutom gick det fort eftersom det var Motospeed :) Alltid roligt när det hela är över på tyyp lite över två timmar :p


MEN det bästa som hände idag, var ändå att jag fick mysa och sova med Viggo (han och jag gillar det minst lika mycket) OCH att min moppe är klar!! :D Så ska hämta den ikväll, servad och klar :) Sen ska jag köpa ny hjälm med, eftersom jag tycker att jag behöver det, tydligen tycker ingen annan det :p Men ska man ramla omkull igen (vilket jag inte vill, men vet aldrig med mig) så kan det vara bra om man skyddar huvve med en RIKTIG moppe hjälm istället för en hjälm som bror haft när han brukade åka moppe :)


Nej, nu ska jag pysa. Höres!

Av Linnéa - 25 maj 2011 09:06

Kanske slänger in ett till inlägg när man ändå är på g? :p


Igår så gick jag ner på stan och storhandlade, kan man ju helt klart säga.. Jag längtar hur mycket som hellst tills jag får körkort, för då kan jag ta bilen ner till stan. Och jag vet att det tar bara 10-15 minuter att gå nerifrån stan till mig, men ändå.. Med två fulla matkassar är det extremt tungt! När jag berättade för mamma så sa hon att vi fick nog fixa taxi nästa gång jag skulle handla haha.. Ja.. Ibland undrar man ju :p


Sen när jag kommit hem knäppte jag direkt på ugnen, eftersom klockan var så mycket som halv fem när jag kom hem. Strax efter halv sex var jag mätt och hade då ätit potatis kroketter, kyckling och baguetter :) Det satt väldigt bra om man säger så! För annars brukar jag "bara" äta typ strips, eller potatis mos och köttbullar/mackaroner och köttbullar.


Sen köpte jag hallon te också <3 Fast jag är inte direkt bra på och dricka te :p Måste köpa honung, vilket jag täänkte göra.. Men ändrade mig i sista sekund :)

Så jag får försöka leva med hallon te, utan honung i veckan bara, helt enkelt!


Ska iväg och se vad jag ska göra härnäst, vi ska tydligen träffa några präster från Svenska Kyrkan efter lunch O_o och vi får typ 35 minuter mindre lunchrast så.. Jaja, får väll se :)


Men nu ska jag dra. Har andra saker för mig än och sitta och blogga om min tråkiga vardag om man säger så :p

Av Linnéa - 25 maj 2011 08:54

Här kommer det lite bilder! Jag håller på med filmaffisch omslag just nu, men det går verkligen inte som jag vill..

Därför får ni kolla på lite bilder, det är från lite här och var, och är det dålig kvalité på bilden (pga min kamera..), så ber jag så mycket om ursäkt, MEN, då kan jag trösta med att jag köper ny kamera i sommar ;) Förhoppningsvis bättre bilder då med :)


Kommentera gärna, jag kommer inte käfta emot och säga att det inte alls är så :p

Och jag bits faktiskt inte :D

Kom ihåg att det är JAG som har tagit bilderna, och ska DU ta bilderna, så fråga gärna om lov först! :)

(Bilder på vattenfallet Linafallet, Sörtjärn.)


           

Av Linnéa - 24 maj 2011 15:26

Jaha, ja det var ju en ganska händelselös födelsedag igår, haha. Men bara för att den var händelselös så betyder inte det att den var bra ändå :) Var ju bara iväg på en lektion eftersom jag tog bort stygnen på ryggen, gick väldigt bra!

Sen åkte jag till skolan, åt "lunch" (macka) och sen hade jag ljud lektion. Vi gjorde inte speciellt mycket, vi skulle bara leta fram tre låtar inom en genre, jag fick dansband så det var ju liksom väldigt lätt haha :p


Sen gick jag hem och jag var trött som fan, så jag somnade runt tre och sov i två timmar, sen var ju den dagen borta :D Sen tittade jag bara på tv :)

Och nästa vecka ska vi åka till stugan, Viggo har förhoppningsvis fått sin munkorg då, så det blir nog bra det :) Det är inte det att han biter människor - det har han aldrig gjort, förutom mamma i fingret men då mata hon honom och han var groggy för han hade varit nersövd så det var liksom inte så farligt ;)

Sen har han ju blivit biten en gång och våra grannar har seriöst världens sötaste hund!! Så då kan Viggo vara med henne utan att vi behöver vara oroliga att han biter henne och så kanske vi kan få gå med dom lösa tillsammans :) Man vill ju inte betala flera tusen för att Viggo bitit någon, räcker med att han blivit biten själv stackarn..


Nej, nu måste jag ner på stan, och handla massa mat, har varken mjölk eller juice, så ska storhandla nu, så slipper jag handla nå mer i veckan :) Ica blir det nog, hittar förmodligen inte allt jag ska ha på Willys O__o fast tycker kassa personalen på Ica är otrevliga mot mej haha. Skitsamma :) Man ska ju bara handla! :D


Hörs!

Av Linnéa - 23 maj 2011 11:40

Tänkte skriva ett snabbt inlägg om kalaset o lite vad jag fick och sånt :)


Jag fick av mamma & Pär; 28 par strumpor, 8 par trosor och 1000 kr.

Av mormor fick jag 200 kr och två prydnads vaser.

Av morbror fick jag en liten spegel och kam som kom ifrån Kina :D

Av dom där uppe fick jag 300 kr.

Av P & M, så fick jag 500 kr.

Av brorsan o Lina fick jag popcorn maskin (som vi även invigde senare på kvällen, hur vi nu orkade äta dom , och goa blev dom o!)


Tyvärr kunde bara två personer komma på kalaset, vilket var tråkigt eftersom jag planerade att det skulle komma uppåt 9 pers. Fick ringa en kompis dagen innan o fråga om hon kunde komma med, och tack o lov så kunde hon det!


Så igår var jag o Bossen på bio, Pirates of the carribean 4 (särstavning?)  och den var jätte bra! :D Fast höll på o somna men annars gick det  bra :) Tidigare på dagen så åkte jag till pappa, av honom fick jag 1000 kr, och sen åkte vi på Ämnebo vägen, ut till Viksjöfors o sen Malvik så blev en rejäl runda :p Åkte även moppe med Bossen för hon körde (min moppe är fortfarande inte klar -.-') och det var sjukt läskigt. Haha. Sen körde jag och sen körde hon och då gick det bra ;) Blir lite rädd efter att man har kört omkull hehe...


Idag så åkte jag och mamma och tog bort mina stygn! Åh vad skönt det var o få bort dom, varken gör ont eller kliar speciellt mycket nu :) Så ska vänta på provsvar om det var typ cancer eller inte (den såg konstig ut bara) för annars ska jag ta bort flera, men det har jag verkligen inga problem med! :D Gick så bra så =^.^=


Blev ett långt inlägg det här, kära nån :p Men ska sticka nu, har lektion om 10 minuter :)

Av Linnéa - 19 maj 2011 08:20

Har inte hunnit skrivit någonting speciellt den här veckan, i måndags hade vi studiedag och har inte orkat tagit fram datorn sen när jag varit i lägenheten. Just nu skriver jag stödord till ett föredrag om slaget i Troja.


Jag vet inte vad som har hänt mer den här veckan.. Hade ingen rörligbild igår, för att ingen ur min grupp var här och vi planerade enbart hur vi skulle göra och om vi skulle ta bilder som man kunde ta med i filmen, inte hur vi skulle filma. Så jag kunde inte göra någonting så jag gick ner och handlade istället, sen så gick jag hem igen.


I helgen ska jag ha kalas, först med släkten och sen med mina kompisar. Om det är fint väder har jag planerat och spela kubb, så får väll se vad dom andra tycker om det ;) Vi kommer ha två olika tårtor, rabarber paj, muffins och sen vet jag inte om mamma kommer laga något mer.


Nej, nu ska jag skriva en sammanfattning av vad jag gjorde på skolan under praktikveckorna :p Vilket var typ ingenting känns det som. Men jag återkommer kanske senare, kanske någon annan dag. Vi får väll se.

Ovido - Quiz & Flashcards