Nea

Alla inlägg under mars 2011

Av Linnéa - 29 mars 2011 08:46

Gick till skolan för att ha foto, eller ja, berätta vad jag ska "inrikta" mig på foto lektionen. Men läraren var sjuk idag, så jag börjar på med mitt repotage istället :)

Jag vet vad jag ska göra på foto, så det ska jag göra när jag kommer hem..

Kändes lite meningslöst att komma hit, men det är alltid bra o komma hit ändå, för man har alltid någonting annat att göra haha!


Idag ska jag inte göra så mycket, jag ska nog städa lite tror jag. Mamma kommer hit på fredag, ska hämta mig på Hällåsen för vi ska på UF mässa. Jag har bokat tid i tvättstugan till kl ett och vi ska dit kvart i tolv så hoppas mamma hinner hämta mig innan ett haha.. Man vill ju hinna tvätta allting, men vi har till fyra på oss så det löser sig nog :) Sen ska Vigg också med, så ska dom sova här. Ska bli roligt och se hur Viggo reagerar, var ju över ett år sen, nästan två år sen(!) vi flyttade till Bro och som han sov i en lägenhet senast. Han kommer väll ha svårt att sova stackarn. :)

På lördagen åker jag förmodligen hem, inte riktigt säker än :)


Och jag vet att jag är dålig på att uppdatera, men jag har ju faktiskt ett liv utanför bloggen med om man säger så :p


Hadet bra!


Av Linnéa - 23 mars 2011 16:01

Idag var det väl en ganska okej dag. Började kl 8, och vi skulle visa våra hemsidor. Jag kodade om alla mina, innan vi skulle gå runt till alla andras och kolla på varandras sidor. Vad händer när det väl gäller? Jo, då fungerar typ ingenting. Det blev dubbla hemsidor, vissa fungerade inte och massa skit. Attans vad sur jag blev! Slutade ca halv tio för lärarna skulle på möte. Då gick jag hem och surade istället, haha. Det fungerade när jag kollade, ALLTING fungerade DÅ! Så käkade lite lunch, sen somnade jag lite och gick tillbaka. Sen har vi redigerat filmen och de har gjort ett fodral till DVDn.


Igår var jag på skolan till ca 10:40, då stack jag hem, kikade på tv och somnade. Sen vaknade jag lite snabbt, knäppte av tvn och somnade om haha.. sov till kl 2, då tog jag fram min data och började jobba lite (jobbade hemma, därför var jag inte i skolan) och sen runt halv sex gick jag och hämtade min cykel. Eller ja, mammas cykel. Så cyklade jag ner på stan o handlade lite mat. Sen åkte jag hem, duschade, käkade lite o somnade.


Har bestämt mig för att göra en ny hemsida nu, som ska vara i samma färger men lite snyggare layout bara. Men det gör jag bara efter eller under skolan, tex på lunchen osv. Så det har jag pillat litegranna med nu. Så nu ska jag hem, har rester från i helgen, mammas kycklig gryta :) Så ska fixa lite potatismos. Saker man saknar när man bor ensam, det av något är mammas mat det! Och min knäppis hund såklart ;D


Ha det bra!


Av Linnéa - 21 mars 2011 18:57

Ja. I fredags orkade jag inte blogga när jag kom hem, kom till Byn ganska sent. Gillar att åka med senare bussen, inte så mycket folk på den :) Trevligare med lite folk, gillar inte mycket folk, man får ju nästan panik då alla som går på gymnasium i Bollnäs ska hem, åtminstonde jag!


Ja, sen var det ju SM final. Jag smsade far min på lördag kväll o frågade om man kunde få komma till honom och kolla. Det gjorde jag förra året med. Och Viggo hade lite tråkigt, så lät han springa ut till bilen när pappa kom. Vadå överlycklig hund? Hahaha! Han hoppade in i bilen, luktade lite fram och sen rakt upp på hatt hyllan. Stackars liten, fick bära in honom sen. Så på gårde så bara vände han sig om och tittade mot bilen. Haha. Men vi ska övningsköra i helgen, så då får han folja med, då blir han säkert jätte glad :) Han älskar att åka på hatt hyllan i bilen! Fast att sitta i buren går väl ganska bra det med, han klagar inte nånting som han gjorde i förra bilen :) Duktig han, min lilla vovve :)


Sen åkte vi till pappa o käka mat o kollade på finalen. Haha, sen började ljudet hacka efter, så man såg bilden först sen kom ljudet. Men det fixade vi och det blev bra tillslut ;) Bollnäs förlorade med 6-5 för den som missat det. Bra jobbat var det, men Saik förtjänade det tyckte jag. Kanske för att jag inte gillar Bollnäs, haha. Undra vem jag fått det från jag? *hosthost*... (inte pappa, nejnej.. haha!)


Sen åkte jag till Söderhamn, och idag har jag varit på skolan, sen stannade jag lite längre efter att vi slutade. Jag har ändå inte så mycket att göra här, förutom att jag ska plugga till ett prov på foto lektionen imorgon. Och efter den lektionen är slut så ska jag handla :) Behöver köpa lite pålägg och lite sånt..


Nej, nu ska jag väll hitta på någonting. Sen blir det att titta på tv och plugga, plugga, plugga :)


Vi höres!


Av Linnéa - 16 mars 2011 17:37

Goddagens.

Idag har vi haft Grafisk kommunikation, vi höll på med en hemsida, och jag blev riktigt nöjd med min faktiskt! :D Jag fixade ett portfolio, riktigt snyggt blev det och är glad att jag är klar till nästa vecka, då vi ska ha redovisning :) Enda jag ångrar är de tråkiga färgerna, hade två olika gråa och vit text. Men men :) Ska bara fixa lite text nästa lektion.

 

Sen hade vi lunch, jag lyckades somna några minuter.

 

Sen hade vi rörlig bild, vi filmade lite och höll på :) Det var jätte roligt faktiskt :)

Sen gick jag hem och fixade käk, brukar normalt äta mat typ 6-7 tiden xD Men hade ont i magen så orkade inte (A)

 

Öh.. Ja.. Finns väll inte så mycket mer att berätta :) Får se om det blir skola imorgon, min mage vill inte vara med mig >.< x)


Slänger in en låt text på samma gång, sjukt skön låt :) Hörde den första gången för några år sedan, spelade in hela låten på min digital kamera kommer jag ihåg, så tog jag med mig kameran och lyssnade på låten så jag lärde mig den snabbare haha ;)

 

Sandi Thom - I wish I was a punk rocker (with flowers in my hair).


Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hairIn '77 and '69 revolution was in the airI was born too late in to a world that doesn't careOh I wish I was a punk rocker with flowers in my hairWhen the head of state didn't play guitarNot everybody drove a carWhen music really mattered and when radio was kingWhen accountants didn't have controlAnd the media couldn't buy your soulWhen computers were still scary and we didn't know everything[Chorus]Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hairIn '77 and '69 revolution was in the airI was born too late in to a world that doesn't careOh I wish I was a punk rocker with flowers in my hairWhen popstars still remained a mythAnd ignorance could still be blissAnd when God Saved the Queen she turned a whiter shade of paleMy mum and dad were in their teensAnd anarchy was still a dreamAnd the only way to stay in touch was a letter in the mailOh I wish I was a punk rocker with flowers in my hairIn '77 and '69 revolution was in the airI was born too late in to a world that doesn't careOh I wish I was a punk rocker with flowers in my hairWhen record shops were still on topAnd vinyl was all that they stockedAnd the super info highway was still drifting out in spaceKids were wearing hand me downsAnd playing games meant kick aroundsAnd footballers still had long hair and dirt across their faceOh I wish I was a punk rocker with flowers in my hairIn '77 and '69 revolution was in the airI was born too late in to a world that doesn't careOh I wish I was a punk rocker with flowers in my hairI was born too late to a world that doesn't careOh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair


Av Linnéa - 15 mars 2011 17:30

Jag har haft sportlov nu och sånt. Var sjuk hela lovet. Roliiiigt. Inte. Aja.

I fredags var jag till Bollnäs och shoppade med mamma och mammas kompis. Först var vi på stan (och jag vill fortfarande ha skinnjackan på Lindex för 699 kr.. Ge mig en sån, någon!!..) Sen åkte vi till.. Albert&Herbert om det heter så..? Haha.. Där hittade jag ett par skor för 200 kr och en handduk till köket ( bild finns nedanför).

Sen åkte vi till Jysk och hittade ett STORT badlakan! :D Såå härligt, ville ha ett stort, har inte något har bara haft små rosa som jag fått ärva av typ mamma haha. Fungerat bra men ska inviga det nya ikväll :)

Efter det blev det Rusta och där hitta jag ingenting :) mådde inte så bra, men sen åkte vi och mötte upp brorsan, brorsans tjej och hennes kompis, yaay C: så käka vi fast jag kände ingen smak så det var trist haha.

Sen åkte vi till Dollar Store och där hittade jag lite saker till balen ;) Uuuuuh! Hahaha.Sen köpte vi läsk, i massor. Dom var inge go tyckte jag haha xD Sen blev det tandkräm o nå glasservetter.. :s kan vara bra eftersom jag skitar ner mina glasögon direkt x) klant jaa.

Idag har jag haft foto, sen gick jag hem och käka mat, somna lite och sen gick jag till skolan och hade text C: Vi ska göra ett repotage och vet vad det ska handla om!

Här kommer lite bilder på några saker jag köpte i Bollnäs :)

Översta bilden: Handduken.

Nedersta bilden: Badhandduk, glasservetter (?) och soppåsar xD


    

Ovido - Quiz & Flashcards