Nea

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Första dagen.

Av Linnéa - 28 januari 2013 22:22

Har nu varit på första dagen av den här förberedelsen, det gick bra och verkar vara snälla personer som jag ska åka med :) Dock var jag inte så social då jag inte mår bra, och då känns det nästan som om jag stänger av helt haha..

Det är mycket som ska fixas, jag ska bland annat försöka ta en bild på mig själv. Det kommer inte gå bra haha, tycker tyvärr inte om att stå framför kameran, bara bakom :) Men eftersom mitt CV var typ helt klart, så fixade jag bara små detaljer som referenser och en text där det står att jag kommer till Oslo den 25/2 :)

Har svarat på en till annons om boende idag, som verkar schysst och trevligt, med seriösa personer som hyr ut. Men det är extremt dyrt inne i centrala Oslo, tror rummet var typ 14 kvadratmeter och de ville ha 5000 i hyra. Plus desposition på en månadshyra så är ju 10 tusen redan där! Får se om jag tar bara något dyrt inne i Oslo och letar mig utåt sen :) Det beror ju mycket på hur jag trivs där med!

Har letat mest jobb idag, men letat lite boende också. Det är lite roligt för vi ska få glosor på norska ord, haha, det lär ju behövas om jag ska kunna klara mig.. men klarar man det inte så blir man inte direkt "underkänd", det känns ju bra haha.

Rätt så mycket att fixa ändå, och de flesta sakerna verkar lösa sig på varandra om man bara får jobb. Sen måste jag kolla upp försäkringar och sånt, lite virrigt det där..

Men imorn är jag inte i Söderhamn då jag har körlektion sen måste jag plugga på fas c :) Så nervös att jag har typ ångest men ja.

Det var väl överdrivet mycket text idag, menmen!

Höreees.

P.S på bilden ser ni mig och Viggo-boy, haha. Såhär "fina" blir bilderna när jag knäpper själv..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

--

Av Linnéa - 4 februari 2013 19:51

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 5102959331

Av Linnéa - 4 februari 2013 12:17

Ja, det gör den haha. Idag är det 21 dagar kvar. Tre veckor. Wooow.. Ska bli roligt, längtar faktiskt :) Under dagarna söker jag väl jobb för det mesta. Lite tråkigt, men efter att ha gått hos jobb coach i ett x antal veckor (som var ÄNNU värre) ...

Av Linnéa - 3 februari 2013 23:56

Jaha, i helgen har jag inte gjort så mycket, men den har varit bra för det! Kom hem sent på fredagen (typ halv fem, börjar dock bli van..) , på lördag var det heldag med pappa :) vi körde en vända till Bollnäs, sen åkte vi hem och så hämta vi resväsk...

Av Linnéa - 1 februari 2013 16:30

Ja, idag var jag i Söderhamn till framåt lunch då jag for iväg till Bollnäs (Bläsmåla säger jag och pappa egentligen haha) och gjorde lite teoriprov :) Behövdes verkligen :) Känns att det går bättre där än hemma för det är så mycket mer som händer hä...

Av Linnéa - 31 januari 2013 18:03

Japp, 26 dagar kvar, sen blir det Norge och Oslo för hela slanten :) Ska bli spännande att få pröva på någonting nytt. Men jag förstår även att det kommer bli jobbigt och att jag kommer ha hemlängtan. Fast, den delen har jag redan varit med om en gån...

Ovido - Quiz & Flashcards