Nea

Alla inlägg under oktober 2010

Av Linnéa - 26 oktober 2010 17:59

Har inte haft möjligheten att blogga på längen. Har praktik på Ljusnan och har fullt upp med det, kommer hem sent och är oftast väldigt väldigt trött.

Vill ni något så får ni helt enkelt få tag i mig på annat sätt. 



Den här gör jag bara för att jag har tråkigt men tror inte någon bryr sig ändå :p




Namn: Linnéa.
födelsedag: 23 maj.
bor: Edsbyn/Söderhamn

ögonfärg: blåa C:


 hårfärg: svart/blå


längd: 183, kan ha krymt lite xD


familj: mamma, pappa, bror :p

11 FAVORITER
färg: svart och vit ttyp x)


mat: köttbullar & mackaroner, tacos, hemlagat ^^,
film: Avatar :3


sport: bandy :p men bara att glo på.


årstid: vinter då det är lagomt kallt och inte is kallt D:


veckodag: Fredag C:
glassmak: Vanilj :3


program: många det :p


 sommarställe: Utanför Gammelhyttan i en liten stuga utan el och rinnande vatten :D


 dryck: i princip allt :p


 klädesplagg: typ munkjackor :3  

HAR DU
drömt en verklig dröm:
 vene x)

tvångstankar: när det gäller vissa saker O_o eller jag vet inte. kanske inte x)
varit kär/är kär i någon just nu: är :3


 komplex: :p


 dåligt själförtroende: det beror på faktiskt O_o


men oftast.


 plankat på t-banan: näe.
rymt hemifrån: har haft god lust


  


 VEM
hatar du mest av allt:
 hata är ett starkt ord. jag ogillar vissa personer/saker. sen hatar jag andra saker.


 älskar du mest av allt: typ några x)


 vill du krama just nu: min Pluppis :'(


 saknar du nu: Pluppis <3


 fick dig att skratta senast: nån på Ljusnan xD
fick dig att gråta senast: saknaden av Pluppis :(


 fick du sms ifrån senast: Kusinen om morgondagens


fotografering :)



 






























 


HUR
svarar du i telefonen hemma: När jag vet vem det är blir det "Aaa" men annars är det "Linnéa"

svarar du i mobiltelefonen: samma :p



 beter du dig mot andra :som jag vill bli behandlad :p


 går du: men orka :p


 springer du: :p


 långt hår har du: inte långt :p


 arg kan du bli: det ska vi inte gå in på för det vill man inte uppleva :p


 sover du: oftast bra?

FUNDERAR DU OFTA ÖVER
livet:
 `mjo :p

familjen: händer.


 skolan: jao


 vänner: jaa för jag saknar dom x(

13 VAL
singel eller upptagen:
 ;))


 loka eller läsk: båda :D
äppelpaj eller vaniljmunk: vaniljmunk om jag verkligen måste välja xD


 isglass eller gräddglass: båda går lika bra :#


 sommar eller vinter: vinter <3


 hund eller katt: båda :)
bror eller syster: bror :D


 solsemester eller skidsemester: solsemester eftersom jag inte kan åka skidor :p
gotland eller öland: no idea.


 cider eller öl: cider :D
sova eller festa: sova ofc :p har aldrig festat och kommer nog ta ett tag till innan jag har det.


 fotboll eller hockey: usch :p inget.


magnus carlsson eller carola: ofta jag lyssnar på sånt hahaha :p


 



LYSSNAR
du på dina föräldrar:
 såklart :p


 du på radio: p3 oftast :p
mp3/ipod: mp3 :3 har ingen iPd :p



 






















 


SKULLE DU
kunna svika din närmaste för 5000kr:
haha neeee :p



 slå någon du ej visste vem det var: om jag inte hade en vääldigt bra anledning och var jävligt förbannad så :p 


 visa dig naken för en miljon: inte direkt då :p


 hoppa över en bro om dina kompisar gjorde det: Nej O___O av den enkla anledningen att jag är höjdrädd :p


 kunna tänka dig ha barn i framtiden: isf måste jag lära mig att för det första orka med och börja gilla barn >.<


 kunna gifta dig: ja, alltså, visst vill man väl gifta sig, men det kostar mycket :p







Av Linnéa - 9 oktober 2010 10:55

Förlåt för min dåliga uppdatering de få och små saker som verkligen läser min blogg.

Det är fullt upp med skolan, mycket att göra, och jag glömde internet hemma den här veckan som var, mest därför :) Och jag orkar inte skriva på skolan.


Men jag är ganska så överlycklig! :D Jag ska få åka till Spanien igen :D   

Jag är sååå lycklig! Även om vi inte ska på någon direkt "skolresa" och i princip inte göra någonting som förra gången. För nu ska vi vara på massa ställen, ser verkligen fram emot det ändå :)


Inte den här veckan men veckan efter det ska jag ha praktik, vilket ska bli skönt för jag kanske ska få praktisera här hemma i Edsbyn :) Sen ska jag kanske få jobba hemma mycket också, inte bara sitta fast och liksom sånt. Ska bli roligt att få testa på arbetslivet och jag kommer säkert hitta någonting som jag vill jobba som :)

Tänkte först praktik plats på tidningen här, men tror de bara tar en vecka, så får se hur många veckor jag får på den här platsen som jag ska ringa till på måndag :) Han var nämligen sjuk igår när jag ringde..


Idag händer inte så värst mycket, ska vara med en kompis, kanske fotografera lite, som vanligt liksom x)


Ha't så bra!


/Linnéa

Av Linnéa - 2 oktober 2010 17:54

Jag vet inte längre.

Här kommer en låt som jag tycker är väldigt bra,

under tiden kan väl de få som läser bloggen skriva en fråga i Fråge rutan till höger i menyn om jag inte har helt fel :)

Musiken kommer nog få en väldigt stor betydelse för mig igen.


Rise Against - Hero of war

He said, "Son, have you seen the world?

Well what would you say If I said that you could?

Just carry this gun, you'll even get paid"

I said "That sounds pretty good"

 

Black leather boots, spit shined so bright

They cut of my hair but it looks alright

We marched and we sang

We all became friends as we learned how to fight

 

A hero of war, yeah that's what I'll be

And when I come home they will be damn proud of me

I carry this flag to the grave if I must

Because it's a flag that I love
And a flag that I trust

I kicked in the door
I yelled my commands
The children, they cried
But I got my man
We took him away
A bag over his face
From his family and his friends

They took off his clothes
They pissed in his hands
I told them to stop
But then I joined in
We beat him with guns
And batons not just once
But again and again

A hero of war
Yeah that's what I'll be
And when I come home
They'll be damn proud of me
I'll carry this flag
To the grave if I must
Because it's flag that I love
And a flag that I trust

She walked through bullets and haze
I asked her to stop
I begged her to stay
But she pressed on
So I lifted my gun
And I fired away

And the shells jumped through the smoke
And into the sand
That the blood now had soaked
She collapsed with a flag in her hand
A flag white as snow

A hero of war
Is that what they see
Just medals and scars
So damn proud of me
And I brought home that flag
Now it gathers dust
But it's a flag that I love
It's the only flag I trust

He said,
"Son, have you seen the world"?
"Well what would you say, if I said that you could?"


Ovido - Quiz & Flashcards