Nea

Alla inlägg under juli 2011

Av Linnéa - 28 juli 2011 14:53

Jaha, igår var man på Playwood med några kompisar då :) Det var väldigt roligt, fast jag vet inte om musiken föll så mycket i MIN smak, men bara för att jag inte gillar musiken betyder inte det att jag tycker dom var duktiga :) Väldigt duktiga artister var det! Iallafall dom vi såg :) Tycker jag :) Kom dit runt 16.00 och kom hem ca 18.30, så vi var ju inte där särskilt länge. Sen var jag ensam hemma för mamma var på bingo med Viggo, och P var på golf.


Ikväll ska vi bort och äta :) Blir nog roligt det. Vet inte vad jag ska skriva mer haha.

Men jag ska skärpa mej och ladda upp mer bilder, det lovar jag. Inte för att jag tror att ni bryr er (ni som läser, eftersom ni ändå aldrig kommenterar), men det kan ju alltid vara roligt för mej när jag blir gammal och grå och hittar bloggen.. Eller inte :D Men ja.

Ska ner sen och leta ett svart linne som jag kan ha under en tröja jag köpte på Wear It :) Den tröjan är seriöst GIGANTISK! Jag testade en large först tror jag, sen tog jag en xs (som passade mycket bättre) och sen testade jag en m också. Men jag tog en s :) Tror det är den enda tröjan jag har som är i storleken small och som jag faktiskt kan ha :P


Kommer bilder senare. Internet har överskridit gränsen så det går segare, så går tyvärr inte att ladda upp bilder sådär jätte fort som man vill att det ska gå :)


Lägger upp en bild jag la upp tidigare istället :)

 


Försöker testa det här med Youtube :) Vet inte om det här kommer fungera, men om det inte fungerar så klicka här ---> http://www.youtube.com/watch?v=cgqOSCgc8xc&ob=av3e  

Damien Rice - 9 crimes heter låten, heeelt underbar tycker jag :)





Av Linnéa - 26 juli 2011 12:58

Jaha, så var det Grillnatta i år igen då! Dock första gången på flera år som jag åkte dit :) Förra gången kommer jag inte ens ihåg vem som var där, men måste varit i början när jag hade min D60, för jag åkte då dit för och fota - och bilderna SÖÖÖÖG. Jag lovar!


Men igår åkte jag ju dit med min Canon Eos 600D :) Fortfarande nöjd och tycker fortfarande att Nikon suger, woohoo!! Bilderna blev AWSOME, även om dom som blev bra fick ett par händer på bilden.. Men jag ska inte sura för det, ibland blir det mer "liv" i bilderna om man får det, om det inte var meningen :)


Min kära kompis Jossan och jag bestämde oss för att vi skulle åka karuseller.

Vi må vara 18 (och nästan 18) år, men komigen; ibland måste man få vara ett litet barn igen! :)

Så vi åkte först en karusell, vi blev helt snurriga i huvudet av den haha..

Sen skulle vi åka en annan, som såg ut som flygplan, och åkte lååångt uppåt, i en cirkel. Den var typ lutad uppåt, svårt att förklara :) Iallafall, båda vi är höjdrädda, och var glada efter att den både åkt framåt några minuter OCH bakåt att färden tog slut och att vi ÄNTLIGEN skulle få fast mark under fötterna.

- Men icke!

Gubbarna där nere (vi satt faktiskt ganska högt upp) såg oss inte. Paniken skrek i kroppen, och när dom började köra BAKÅT så började själva vagnen låta.

När den väl stannade och dom började släppa av folk, så fick jag panik.

Tänk om dom skulle låta oss åka en gång TILL?

Men då skrek jag "HÄR är viii!!" och den äldre gubben tittade upp och såg oss, så tillslut fick vi komma ner på fast mark...

Det var hemskt..


Jag lovar att det kommer bilder snart!

Om du vill kolla bilder på Eric Saade på Facebook,

sök då på "Linnéa Emman FOTOGRAF" och tryck på "gilla" knappen efter det :)

Kommer nog mer semester bilder här.. :)


            

Av Linnéa - 25 juli 2011 00:02

Jaha, sällskap till imorgon är fixat och klart :)

Jag och min polare som jag lärde känna genom Susningen ska åka till Grillnatta,

på Eric Saade och leka Paparazzi/Mästerfotografer ;D

Dock brukar jag inte vara så duktig på att fotografera personer som konstant rör sig, och så mycket som han rörde på sig under Melodifestivalen..

Ja, jag räknar med att han INTE kommer stå stilla sådär jätte mycket :) Men då får man fixa inställningarna så det BLIR bra Nea! :D Jag är inte alls duktig på olika inställningar :) Sekunder hit och sekunder dit!


Nej, nu ska jag gå ner och försöööka läsa ut Låt den rätta komma in :)

Den är extremt spännande! :) Håller på och laddar hem den engelska versionen, tror jag det är iaf :)


Btw, jag SKA fixa header och lite sånt, innan sommaren tagit slut :)

Men jag brukar inte slänga med objektivet framför mina ögon och ta egobilder,

visst, det händer men inte gjort det än så länge med den nya kameran :)

Och så ska jag försöka ladda ur alla bilder till datan imorgon med,

så jag har allting klart! :)


// Nea.

Av Linnéa - 24 juli 2011 14:35

..hurra... Eller inte..


Igår var jag hos en kompis, kollade på film och lite annat :) Fick skjuts hem, men var så trött så la mig när jag kom hem direkt. Låg och läste "Låt den rätte komma in", av John Ajvide Lindqvist, (http://johnajvide.com/), den är så extremt bra! :)

Om jag själv får ha en åsikt, så tycker jag att man ska läsa boken först, för jag har sett filmen först. Och då blir man lite förvirrad när inte allting som händer i filmen händer i boken med! :D Men det mesta är sig likt, och slutet är väldigt, väldigt, väääldigt spännande :)

Jag gillar även utseendet på vissa böcker, eftersom det ser så annorlunda ut  :)


Nu har det börja blåsa som attans här, så ska väll se till och gå ner till mitt rum sen och spela lite spel :) Min trådlösa datamus fungerar utmärkt!! :D Perfekt att ha det nu när jag förmodligen kommer behöva redigera mer bilder, osv :)


/Nea.

Av Linnéa - 23 juli 2011 18:24

Haha. Varit på semester nu i två veckor nästan.

Först åkte vi till stugan, var där från .. tisdag eller onsdag tills på lördag.

Kom hem runt fyra tror jag, sen åkte vi på söndag igen till Nora, haha..

Eller ja, Gammelhyttan och sen åkte vi ut till ett jätte mini torp :)

På tisdag kom brorsan och hans tjej, på onsdag åkte vi till Kolmården (kommer bilder senare), sov på hotell till torsdagen, åkte till Söderköping, sen tillbaka till Gammelhyttan :) Igår var vi på Marieberg för andra gången! (Var där i måndags med och jag blev pank haha.. nej då) ;)

Så nu ska jag bara sitta här med min nya sladdlösa datamus, sen ska jag till en kompis som fyllde år när jag var typ.. ja.. vet inte när det var.. heehe.. men hon ska iaf få den så ska jag duscha innan :) Blir bra det!

Av Linnéa - 10 juli 2011 11:25

Äntligen har jag fått sommarlov på riktigt med..!

Efter att ha jobbat i fyra veckor är man ganska glad över att ha börjat sommarlovet med att jobba.

Nu väntar en Canon Eos 600D på mig, som kommer nu till veckan! Fy attans vad roligt!


Iaf, så började jag tänka på lite andra saker här om dagen..

Eftersom det finns personer som säger att jag "härmas", så ska vi nu göra det hela lite klarare, reda upp saker som vissa kanske inte tror på, men det skiter jag fullständigt i kan jag ju säga!


1. Jag blev "emo" när jag började lyssna på Tokio Hotel.

Varför? Jo, jag gillade bandet, och var dö kär i Tom, gitarristen i bandet.

Jag kunde inte skaffa dreads eftersom jag inte visste vart eller vem som kunde göra sånt, och jag ville väl delvis se ut som sångaren.

Det var därifrån jag fick färgen svart (som fortfarande är en "favoritfärg")

och ifrån sångaren jag började färga håret svart.

OCH jag kollade på YouTube videos med dom på datan typ heeela dagen.


2. Ja, som sagt, jag började färga håret svart.

Och? Första gången jag färgade det, sa jag till min mamma att

det var mörkbrunt, eftersom jag inte fick färga håret svart.

Men efter att hon kom på att det kanske var svart färg - och jag erkände det - så tyckte hon (och många andra) att jag passade i det!

Och jag färgar håret fortfarande svart ibland! Vad är det som är så fel med det egentligen?!

Jag går inte runt och pekar på alla mina vänner som färgat håret svart och säger "du har härmat mig"..?`

 

3. Jag ville (och vill fortfarande) ta hål i läppen.

Och återigen är vi tillbaka på det där spåret med Tokio Hotel.

Tom har piercing i läppen, på vänster sida, och jag ville också ha på vänster sida.

Jag hade en kompis som hade snakebites, så jag ville ha det sen istället, men

huvudorskaken var för att Tom hade det!


Sen är det ännu en sak som jag inte vill gå in på,

det är för att jag inte vill prata om det och för att det

var defenetivt av personliga anledningar.


Jag kan erkänna att jag gillade en frisyr, men måste man verkligen fråga om lov

för att få klippa till en liknande frisyr?!

Och det är väl ändå SÅNT som man kan ta som en komplimang? Eller..?


Egentligen förstår jag inte varför jag skriver överhuvudtaget eftersom jag får en kommentar per halvår eller någonting? Haha. Whatever.


      

Bilderna är tagna ifrån Google.

Och det här var min insperation runt 2008!

Så sluta säg att jag härmas..






Ovido - Quiz & Flashcards