Nea

Alla inlägg under augusti 2011

Av Linnéa - 11 augusti 2011 15:39

ÄH!

FIck tråkigt, snodde lite frågor från en annan blogg :)

Jag skriver svaren så kan man ju kolla vad man svarade sen, kanske svaren är annorlunda? ;)


När började du fota?

Svar: Jag fick min första kamera (digitalkamera) innan jag började i sjuan.
Så det måste vara 2006? Inte riktigt säker :) Men 2006 eller 2007 typ :p Den köpte jag för egna pengar som jag både sparat och fick i födelsedagspresent :)
 
När fick du din första system kamera?
Svar: Maj 2008, i konfirmationspresent/födelsedagspresent :)
 
Vad fick dig att välja just nikon?..
Svar: Det var inte jag som valde Nikon, det var nog de som låg bakom min kamera som fråga vad jag skulle ha för kamera :) Och Nikon D60 var ju en verkligen bra nybörjar kamera! :D

Drömkamera
Svar: Den har jag ju redan ;) Canon Eos 600D :)

Drömobjektiv
Svar: Ett stort Teleobjektiv skulle inte sitta helt fel :)

Vad har du för kamera och har du köpt den själv? :)
Svar: Canon Eos 600D
Och jajamensan :)

Dröm tillbehör inom foto?
Svar: Studioblixtar, reflexskärm, blixtar (inte varit i så stort behov av det förut) och kanske något macro objektiv och något filter :)

Vad är roligast att fota
Svar: Porträtt eller bara spontana foton :)

Det tråkigaste att fota?
Svar: Oj. Har aldrig funderat på det så mycket faktiskt :) Det mesta är faktiskt roligt att fota!

Vad är det bästa med att fota? :)
Svar: Att få möjligheten att fånga ett ögonblick på bild :)
Att kunna uttrycka sina känslor är kul det med :)
 
 
Hittade inte bilden jag ville visa :(
Därför blir det en bild på Eric Saades gitarrist! :D
Lite suddig kanske men äh :)
 
Av Linnéa - 2 augusti 2011 22:04

300 000 rådjur finns det i Sverige för tillfället (enligt Aftonbladet) och nu säger en "expert" att han tycker att 200 000 rådjur ska skjutas..?

Förlåt, men hur F*N tänker den s.k experten?!

Ett rådjur kan bära på 2000 fästingar. Det blir måååånga fästingar på 300 000 rådjur.

Men gå inte så jävla mycket i skogen då?!! Haha..

Förlåt, jag vet att vissa rådjur har dragit sig in till trädgårdarna..

Borrelia och tbe.

 

Nej men seriöst. Senast idag var jag i skogen. Jag kollar efter fästingar ändå, utifall att.

Det är ganska svårt det där.. Rådjur är söta, det kan jag ju inte säga emot (fast då gillar jag dom flesta djuren. Inte alla. Dom FLESTA.) men jag har en liten historia jag!


Några grannar till släktingar vi känner, har en katt.

Han kan vara borta i två veckor. Sen kommer han hem, hoppar upp i sängen och drar man handen över ryggen känns det som om man tar på en vindruveklase.

Fullt med fästingar.

Så bara för att den oskyldiga katten (det är väll ändå inte KATTENS fel att den vill vara ute på äventyr under sommaren? Vem vill inte det?!) har en massa fästingar på sej, så ska vi avliva 200 000?

Det finns sommarkatter, som behöver hem och som i slutändan kanske måste bli avlivad ändå va, det är väll inte det.


Nej. 200 000 är alldeles för många rådjur. Man kanske kan börja med 10 000, i täta områden där dom knallar omkring? Det är ju inte deras fel om man går ut i skogen och blir med fästing.

Inte heller om hunden kommer hem, efter att ha gått i lite högt gräs.

Det kanske inte är alla som får tbe, bara för att dom får en fästing på sej?

Jag tror inte dom går med på det.

Skitsamma, den som lever får se!

Av Linnéa - 1 augusti 2011 21:02

Jajamensan, jag är tillbaka..!


Igår trodde jag faktiskt att min dator hade dött. Tog ut och satte i batteriet flera gånger.

Men när jag vaknade kom jag ju på att jag inte satt i laddaren och testat :P

Så jag gjorde det, och då fungerade det såklart :)


Idag har jag inte gjort så mycket faktiskt!

Låg på två madrasser i solen och stekte (måste ha två eftersom jag är så lång, har jag en så hamnar mina ben på gräset) och sen satt jag ett litet tag vid datorn. Sen packade jag saker till lägenheten, sen åkte vi och hämtade upp folk, åkte till Söderhamn och sen åt vi mat där. Efter det åkte vi till ett café i Regnsjö tror jag..? Var jätte mysigt iaf :)

Åkte hem sen.

Nu funderar jag på om jag ska poppa popcorn i min popcorn maskin, inte

gjort det sen mitt så kallade "kalas" i maj :( Har antingen inte varit hemma eller varit för mätt för att palla med det haha.. det suger. Men ja. Ska fundera lite till på det :)


/Nea.



Ovido - Quiz & Flashcards