Nea

Alla inlägg under september 2010

Av Linnéa - 29 september 2010 17:19

Mådde bra nyss, sen är det ju så typiskt att det vänder, haha.

Men vafan. Struntsamma. Lever gör man ju ändå va.


Ikväll ska jag göra lax med ägg nudlar och nån stark random sås.

Egentligen skulle jag haft nånting som jag glömt bort va, men aja. Jag är inte så duktig på att öppna konstiga förpackningar när det gäller såser och ja. För det mesta äter jag väl köttbullar och mackaroner, det älskar jag. Igår satte jag på ugnen och slängde in pizza, jag bara orkade inte göra mat!

Och det var typ nån som frågade om det fanns pizza i närheten av där jag bor, det gör det, men jag vill inte beställa hämtmat, för jag vill lära mig att göra mat hemma liksom C: Lite svårt att förstå eller förklara kanske men jaja :)


Var en seg dag i skolan idag, men det gick bra, men jag gillar tisdagar bäst, då har jag 3 timmar foto, 2 timmar lunch (vilket trots allt inte spelar någon roll för mig hur lång den är) sen 3 timmar text :D Jag älskar att skriva, när jag väl vet vad jag ska skriva om C: Varför jag berättar det vet jag inte faktiskt, haha.

Av Linnéa - 27 september 2010 16:42

Jag är så dålig på att uppdatera, vet inte varför jag har en blogg egentligen överhuvudtaget.. Men aja.


Idag ska jag knäppa lite kort, fixa över dem till USB minnet, fixa över intervjun och åka och köpa blåbär och andra nödvändigheter.

Varför blåbär? Jo, har varit sååå sugen på blåbärs paj jätte längen! Det är därför! :D Synd att det inte finns stora påsar blåbär som Euroshoppers hallon.. Får ta och köpa hem några paket :) Pengar får jag väl typ nästa torsdag så det löser sig, jag har fortfarande några pengar kvar på mitt konto, det är ingen nöd på mina pengar på så vis :) Jag handlar väldigt sällan kläder nuförtiden, jag behöver inte kläder, åtmionstonde för tillf'ället.. ^^

Jag är väldigt sparsam och spenderar jag pengar på någonting som jag behöver (bortsett från mat nu då men xD) så slipper jag ju spendera pengar på de sakerna.. Och nu blev det väldigt invecklat.

Haha..


Var ju borta hela förra veckan utom på måndag, eftersom jag opererade mig för nageltrång på höger tå :)

Så nu har jag ett stort svart hål, som ser ut att aldrig ta slut, jätte äckligt ;o

Blev ju inte bättre av att han pulat ner massa nät (nätet gör så att inte det man lägger på tån efteråt fastnar i te.x blodet eller varet) i det jätte äckliga hålet.


Nej, ska förbereda mig för stan nu, plocka fram plånboken och massa sånt :)

Vet inte vad det blir för mat idag, men lutar åt köttbullar och mackaroner - den klassiska maträtten hemma hos mig :)




//Nea

Av Linnéa - 4 september 2010 19:35

Jaha, då var det helg då. Härligt!

Fast lite tråkigt att Viggo är borta, jag saknar honom.

Imorgon ska jag träffa min katt som jag inte träffat på ca 3-4 år kanske?

Hon är världens sötaste katt någonsin <3 Hon ska ju avlivas så ska knäppa kort på henne och pussa på henne extra mycket. Kommer säkert börja gråta, som den känsliga person jag är *suck*.

Men det är inte lätt att hålla tårarna tillbaka när ens katt som man själv bott med så länge man kan minnas, som brukade jaga mina fötter när de var små. Hon har ju en bror också, som jag döpte till Pelle Svanslös, fast han hade svans haha.

Jag har så många minnen att jag vill inte att hon ska dö. Men ändå, hon är faktiskt gammal, har varit med om mycket och alla katter kan inte leva för alltid.

 

 

Någon natt sedan skrev jag några rader i ett litet block och skickade till en kompis. Inte för att det var direkt "tillägnat" den, men den har lite jobbigt just nu.

Så nu ska jag utgå från den texten, för att sedan göra en novell. Problemet att den kommer kanske likna min andra novell som jag skrev för ett tag sen väldigt mycket. Den lämnade jag in på svenskan, det ska jag göra med den här också.



Kom inte bort att ni får ställa frågor i rutan till höger :) Ni behöver inte nämna något namn, bara att fråga på ;)

Av Linnéa - 3 september 2010 17:52

Idag kom Viggo ner till mig när mamma lockade håret så sov vi till kl 11 och då gick vi upp och åt frukost och tog alla dessa tabletter. Ifs bara två, men ändå.


Sen åkte Viggo och mamma iväg, var ute och letade Lotta med hittade inte henne någonstans. Så väntade tills alla kom hem och då kom hon!

Så nu har hon varit inne i huset och tittat bredvid soffan och luktat lite :) Fick kattmat och lite mjölk :) Hon verkade trivas och tittade jätte mycket omkring sig i köket haha. Men sen gick hon ut igen, hon är lite rädd för alla ljud. men så blir det väl när det springer katter omkring här.


Sen ringde mamma och berätta att Viggo jagade Kanada gäss hahaaha.

Så typiskt Viggo!


Nu ska jag duka fram för mat.

Ha det så bra!

/Nea

Av Linnéa - 1 september 2010 19:12

I söndags var vi iväg och fiskade mot våra kusiner (Oscars och mina kusiner) och vi förlorade med 11 fiskar haha! Tredje gången gillt!

 

På söndag natt fick jag frossa, frös två timmar i rad, gick sen upp när mamma var på toa, la mig och sov. Hade väldigt hög feber.

 

Så var det enda tills idag, frossa sen svettades jag. Jag svettades i några timmar, sen frös jag konstant i två.

 

Mamma ringde hcn (hälsocentralen) för att jag har nageltrång på min andra tå nu istället. Då fanns det bara en doktor där som kunde ta emot mig, honom vägrade jag ha, (har haft honom förut nämligen och gillade inte honom pga det) så hon avbokade tiden och ringde skolsköterskan som sen ringde mig.

Hade tecken på blodförgiftning så skulle genast till doktorn, hellst idag.

- Jaha, tänkte jag. Då blir det väl operation igen, för 6 gången.. (han har opererat vänster tå flest gånger och senast så blev det en nagelbit kvar.. hehehe.. Ooops!)

Gruvade mig in i sista sekund..

 

Han ansåg att det inte var pga tån som jag varit dålig. Sen får man väl tro vad man vill kanske. (Men han var mycket snäll den här gången)Han tyckte min andra tå såg bra ut, fast tår som opererats för nageltrång ska egentligen inte se ut så som min gör. Men skitsamma. Så länge inte nagel jäkeln växer in i tån igen är det ju lungt för sjutton gubbar!

 

Så sa han att han kunde skicka remiss till kirurgen i Bollnäs, men det blev en operation där istället, men inte idag tack och lov!

Fick en burk pencilin och ett operations datum med mig hem.

Min kära storebror får följa med och glo på tån haha. Han kommer säkert tycka det är hur snuskigt som hellst, jag fick lov att krossa hans hand om han var ledig ifrån jobbet då, tycker jag var väldigt snällt, hahaha.

Mamma ska operera sig den 21 och egentligen vill jag ju ha henne med mig, hon har varit med under de andra operationerna så hon vet hur jobbig jag är. Hon kanske kan nöja sig med att sitta bredvid. Jag måste ha någon som står och böjer sig över mig, för annars ser jag och det vill jag inte.. Jag vill inte vara ensam! För då kan jag springa därifrån i ren panik hahaha.

 

Får väl se vad gympa läraren säger nu då. Så kommer inte vara på skolan minst 4 dagar efter operationen. Det låter långt för bara en sån enkel operation, men det gör ont som fan och man måste nästan knarka Ibumetin och allt vad det heter. Jag har några tabletter kvar sen förra operationen då jag fick några av pappa, väldigt snällt gjort.

 

 

Kom ihåg att ni får skicka frågor till mig om vad som hellst, det finns en liten ruta till höger :)

Jag svarar på alla :)

 

Ha det bra så längen!

 

/Nea

Ovido - Quiz & Flashcards